Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

2 Comments

Miasto na weekend: Toruń

intopassion

Miasto Kopernika i pierników. To tu, zaraz po Krakowie, znajduje się najwię-cej autentycznych zabytków sztuki i architektury gotyckiej w Polsce. To ide-alne miasto na 1 lub 2-dniowy wypad, z przyjaciółmi lub rodziną. Zobaczcie, co ma do zaoferowania.

Tekst: Aleksandra Dziewińska

Jeśli chcecie zdobyć swój egzemplarz STYLISH PAPER, wesprzyjcie nas na patronite.com/intopassion (więcej na dole tekstu).

architecture-3373921_1920

O wyjeździe do Torunia myślałam od dawna. W wielu miejscach Polski bywam często, więc czemu nie odwiedzić takiego, które słynie z najlepszych pierników i urokliwego Starego Miasta? Skoro już ledwo pamiętam ich smak, to najwyższy czas to zrobić. Decyzja podjęta z dnia na dzień, telefon do przyjaciółki czy chce ze mną jechać i tak oto następnego dnia wczesnym rankiem znalazłyśmy się na Dworcu Centralnym w Warszawie. Pociąg bez minuty opóźnienia odjechał razem z nami do Torunia. Podróż nie trwała długo, choć ja akurat lubię podróżować pociągami. Około godziny 10:00 zajechałyśmy na stację PKP Toruń Główny. Zakupiłyśmy bilety dobowe na komunikację miejską (poza poruszaniem się pieszo, tylko taką opcję miałyśmy do dyspozycji) i udałyśmy się w kierunku Starego Miasta. Pierwszym punktem wycieczki obowiązkowo musiała być dobra kawa. Znajomi przed wyjazdem polecili nam, aby zatrzymać się w kawiarni Grande Coffee Toruń (Rynek Staromiejski 12) – słynącej z najlepszych ciast i kaw w okolicy oraz klimatycznego wystroju. Nie żałowałyśmy decyzji, ponieważ jakość wyrobów jest naprawdę na wysokim poziomie.

Z nową energią zwiedzałyśmy Stare Miasto – punkt kluczowy – Pomnik Mikołaja Kopernika na Rynku Staromiejskim. Nie można pomi-nąć tego miejsca! Podążając dalej dotarłyśmy do kolejnego punktu dnia – Muzeum Toruńskiego Piernika (ul. Strumykowa 4). Muzeum mieści się w byłej XIX- wiecznej fabryce pierników należącej do rodziny Wesse – założycieli i pierwszych właścicieli tego miejsca. Bilet do muzeum kosztuje kilkanaście złotych, a w ofercie mamy do obejrzenia kolekcję drewnianych form piernikowych, poznanie historii toruńskiego piernikarstwa aż po możliwość własnego wypieku dekoracyjnego piernika. Miejsce to szczególnie mogę polecić rodzinom z dziećmi, słodkie wrażenia gwarantowane!

Idąc dalej wzdłuż Starego Miasta dochodzimy do Bulwaru Filadel jskiego nad Wisłą, z którego widać dobrze miasto oraz gdzie możemy odpocząć nad rzeką. Na obiad wybieramy się do pobliskiej włoskiej restauracji Ponte Ristorante Italiano, mieszczącej się tuż nad Bulwara-mi (ul. Mostowa 3). W ofercie bardzo smaczna pizza oraz spory wybór past. Zwiedzając dalej udajemy się do zabytkowej Bazyliki św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty (ul. Żeglarska 16). Dla miłośników sztuki i historii będzie to prawdziwy rarytas gotyckiej architektury. Tuż obok Bazyliki znajduje się sklep z piernikami żywego Muzeum Piernika (ul. Żeglarska 18), w którym zaopatrujemy się w toruńskie przysmaki. Mijamy Pomnik Flisaka, następnie Pomnik Filusia i ulicą Szewską (która potem przechodzi w ulicę Most Pauliński), aż w końcu dochodzimy do restauracji Pierogarnia Stary Toruń, w której jemy kolację. Szeroka oferta pierogów gotowanych, smażonych oraz smacz-ne desery. Dzień kończymy na stacji PKP Toruń Główny, skąd odjeżdża nasz pociąg powrotny.

torun-419207_1920

8 miejsc na ciekawy dzień w Toruniu

Opracowanie Paulina Grabara-Król

Muzeum Etnograficzne

Muzeum zajmuje się różnorodnymi aspektami polskiej kultury ludowej. Goście mogą zwiedzić wy-stawę Tajemnice codzienności…, która opowiada o życiu codziennym na wsi w latach 1850-1950 oraz Park Etnogra czny, gdzie znajdują się zabytki archi-tektury drewnianej z najbliższych regionów.

www.etnomuzeum.pl

Screen Shot 2018-09-05 at 10.28.00

Planetarium

W końcu to miasto Kopernika, więc odkrywanie ko-smosu wydaje się jak najbardziej na miejscu. Poza salą projekcyjną pod kopułą znajdziecie tu interak-tywną wystawę – salę Orbitarium oraz multimedial-na przestrzeń Baza MARS#17.

www.planetarium.torun.pl

288302_378276775567102_152010421_o

Lody u Lenkiewicza

Przeczytacie o tym na każdym blogu o Toruniu, a będziecie wiedzieć czemu, jak spróbujecie ich smaku. A jest w czym wybierać, bo w ofercie znaj-dziecie sezonowe perełki, jak maślanka z granatem czy ricotta z rokitnikiemi.

www.cukiernia.lenkiewicz.net

Grande Coffee

Aromatyczna kawa, pachnące ciasta, świeże kanap-ki – Grande Coffee to doskonałe miejsce na śniada-nie, koktajl lub kawę z przyjaciółmi – tu nabierzemy energii na resztę dnia. Nam podoba się także mu-zyka i atmosfera!

www.facebook.com/NajlepszaKawiarniaWToruniu

33224612_2117014818573208_5217221676395134976_o

Muzeum Podróżników im. Tony’ego Halika

Tony Halik, słynny podróżnik, urodził się właśnie w Toruniu. W muzeum jego imienia, które jest -lią Muzeum Okręgowego w Toruniu, odkryjecie pasjonujący świat podróży: od zdjęć, przez cytaty, po wielokolorowe tkaniny, stroje czy ceramiczne gury.

www.muzeum.torun.pl

wielcypodroznicy280318

Galeria Sztuki Współczesnej Wozownia

Najstarsza i największa galeria sztuki w Toruniu – wernisażem 21 września rozpoczyna się tu 9. Mię-dzynarodowe Triennale Gra ki „Kolor w gra ce”: Hybryda. Wystawa potrwa do 28 października. Cie-kawy jest też sam budynek muzeum dawnej pru-skiej wozowni artyleryjskiej.

www.wozownia.pl

40588381_2259355457427192_1303600978963988480_o

Restauracja Luizjana

Jeśli macie ochotę, aby przenieść się na południe Stanów Zjednoczonych, to wybierzcie się do Lu-izjany, gdzie odkryjecie dania luizjańskiej kuchni kreolskiej (która łączy smaki francuskie, karaibskie i afrykańskie). Tu zjecie też najlepszego naszym zda-niem burgera w Toruniu.

www.restauracjaluizjana.pl

Screen Shot 2018-09-05 at 12.38.41

Jan Olbracht Browar Staromiejski

Świetne miejsce, by zakończyć na zakończenie dnia. Tu piwo warzy się na oczach klientów – moż-na też porozmawiać z piwowarem oraz skosztować trunku prosto z tanku. Znajduje się tu także restau-racja, w której zjemy dania będące wariacją kuchni polskiej i bawarskiej.

www.browar-olbracht.pl

Screen Shot 2018-09-05 at 11.17.53

Comments

1. no i super pomysł, o Toruniu bym nie pomyslała

• intopassion

Tak, my na początku też, a taki piękny i tyle różnych miejsc do zobaczenia!