Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Grudzień 22, 2024

Scroll to top

Top

No Comments

Wystawa The Bauhaus #itsalldesign

Wystawa The Bauhaus #itsalldesign
intopassion

HUGO BOSS został światowym sponsorem wystawy “Das Bauhaus #alleistdesign” prezentowanej w Muzeum Designu Virea w Weil am Rhein w Niemczech. Od 26. września 2015 do 28. lutego 2016 muzeum prezentuje wcześniej niewidziane eksponaty zarówno z kolekcji własnej, jak i z kolekcji prywatnych oraz pochodzących z innych galerii na świecie. Projekt dokumentuje rozwój Bauhausu i podkreśla jego zaskakującą aktualność.

„Żadna inna instytucja kulturalna nie była nigdy tak ściśle związana z marką HUGO BOSS jak Bauhaus. Będąc symbolem jasności, surowości i precyzji, gra on pierwszoplanową rolę jako inspiracja dla naszych kolekcji” wyjaśnia Dr. Hjördis Kettenbach, Dyrektor ds. Kultury w HUGO BOSS.

Wystawa analizuję instytucję przez pryzmat dzisiejszych trendów oraz jako pierwsza pokazuje przekrój przez filozofię designu według Bauhausu. Zaprezentowano tu prace wybitnych projektantów i artystów jak Marianne Brandt, Marcel Breuer, czy Wassily Kandinsky. Również kreacje z damskiej linii BOSS stały się częścią wystawy, co tylko podkreśla znaczenie Bauhausu jako inspiracji dla Dyrektora Artystycznego damskiej linii BOSS, Jasona Wu.

HUGO BOSS był jedną z pierwszych marek modowych, które zaangażowały się w sponsorowanie sztuki. Od 1995 roku w ramach HUGO BOSS Arts Sponsorship Program marka promuje sztukę współczesną, głównie w dużych miastach Europy, Azji i Ameryki Północnej poprzez konkursy i wystawy. W 2012 r. HUGO BOSS był sponsorem pierwszej indywidualnej wystawy Jeffa Koonsa w Muzeum Fundacji Beyelera w Szwajcarii.

W 1996 roku we współpracy z nowojorskim Muzeum Guggenheima HUGO BOSS ufundował nagrodę, która po dziś dzień pozostaje jednym z najbardziej poważanych laurów dla twórców sztuki współczesnej. Dwa razy do roku artyści szczycący się wizjonerskim wkładem w tę dziedzinę sztuki konkurują o nagrodę w wysokości 100 tysięcy dolarów, a indywidualna wystawa zwycięzcy prezentowana jest w muzeum Guggenheima.

Wraz z Muzeum Sztuki Rockbund w Szanghaju marka stworzyła również HUGO BOSS ASIA ART Award dla obiecujących autorów sztuki współczesnej w Azji. W 2013 r. odbyła się pierwsza edycja konkursu, prace jej finalistów zaprezentowano na wspólnej wystawie. Zwycięzcą został Kwan Sheung Chi, który otrzymał nagrodę w wysokości 300,000 youanów chińskich. Listę finalistów drugiej edycji ogłoszono w czerwcu 2015 r., a ich prace będzie można oglądać od 30. października 2015 do 3. stycznia 2016.

Submit a Comment