Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Grudzień 3, 2016

Scroll to top

Top

4 Comments

ZUO CORP. na żywo z Gdańska!

ZUO CORP. na żywo z Gdańska!
Paulina Grabara

ZUO CORP. to nowoczesny design z poszanowaniem tradycji. Bursztyn to polska tradycja i inspirująca materia dla twórców. Co powstanie z przyjazdu Bartka i Łukasza do Gdańska – Stolicy Bursztynu?

5 dni. 5 projektantów. I ON – Bursztyn. Ten, który czerpie siłę z cnót Gdańska takich jak młodość, niezależność, wolność. Warsztaty dla projektantów, którzy tworzą ubrania, buty, torby czy sztukę użytkową zakończy tworzenie projektów z wykorzystaniem bursztynu. Projekty zostaną w czerwcu zaprezentowane na wystawie w Warszawie, następnie zlicytowane – dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony w całości na jedną z gdańskich fundacji.

Gdańsk ma również nową ambasadorkę bursztynu, którą została Kayah. „Stawiamy na kobiety aktywne, przebojowe i charyzmatyczne” – tłumaczy wybór Robert Pytlos, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. bursztynu.

 

Dzień 1 i ZUO CORP. Jest ekscytacja, niemalże dziecięca radość. Nowa materia. Wielkie możliwości. Pomysły na projekty, oczywiście z bursztynem.

 

Dlaczego ZUO CORP. zostało zaproszone do projektu?

Ewa Salamon z Urzędu Miejskiego w Gdańsku: 

Do projektu chcieliśmy zaprosić twórców, którzy w bezpośredni sposób nie są związani z Gdańskiem, ale ich projekty mają w sobie klimat tego miasta. Miasta, które z racji swojego położenia, tradycji i ludzi tu mieszkających po prostu jest charakterne. Wolność, wolność tworzenia to wartości, które nieodłącznie kojarzą się z Gdańskiem. Dlatego kochamy twórców, którzy są wolni. Mamy nadzieję, że projektanci, którzy w tym tygodniu odwiedzą Gdańsk zainspirują się miejscowym klimatem i przede wszystkim bursztynem, poczują się tu jak w domu i pokochają to miasto. Konstrukcja, geometria, nowoczesne technologie. Takie jest Zuo Corp. Taki też jest Gdańsk. Spójrzmy na symbole Gdańska, na morze, na żurawie stoczniowe, na murale. Ubrania Zuo idealnie komponują się właśnie z takim klimatem. Poza tym młodzi, energiczni, bezkompromisowi kochają Zuo. A tacy są właśnie gdańszczanie.

 

Co w bursztynie zaciekawiło ZUO CORP., że zdecydowali się przyjąć zaproszenie?

Bartek Michalec, Łukasz Laskowski, ZUO CORP.

Lubimy odkrywać bursztyn, bo jest trójwymiarowy. Jego prawdziwe piękno tkwi w jego wnętrzu. Nie ma dwóch takich samych bursztynów – jest to kawałek żywicy, który nie ma postaci ani stałej ani ciekłej, wymyka się wszystkim  ramom i normom. Jest trochę jak zdjęcie, bo zatrzymuje czas. Można go odkrywać cały czas na nowo – zawiera nieodkryte przez ludzi możliwości estetyczne. Ciekawi nas sposób obróbki bursztynu – materia pokazała nam, że ma bardzo dużo możliwości, trzeba tylko do niej intymnie podejść. Bursztyn jest nieprzewidywalny – może kryć w sobie niesamowite niespodzianki. Jest materią dla dojrzałych kobiet, bo trzeba w niego „zajrzeć”, żeby go pokochać.

 

ZUO CORP. to marka odzieżowa, która powstała w 2010 roku, za sprawą Bartka Michalca i Łukasza Laskowskiego. Obecnie składa się z dwóch linii:
ZUO CORP. PREMIUM – Linia powstała z myślą o wyrafinowanym kliencie zorientowanym na wysoką modę, który stale podąża za prezentowanymi na światowych wybiegach trendami. Kolekcje tworzone są ze starannie wyselekcjonowanych włoskich oraz francuskich tkanin. Nowoczesne technologie tworzenia odzieży i hi – techowe komponenty, przełamują klasyczne fasony, nie pozbawione awangardowych smaczków.
ZUO CORP+ – Tańsza linia ZUO CORP. Jej celem jest oferowanie odzieży wysokiej jakości, w przystępnej cenie. W ofercie znajdziemy odzież damską, męską oraz dodatki w całości unisex. Linia dedykowana jest wielbicielom mody ulicznej, mających dość kupowania w zagranicznych sieciówkach.
Marka od początku istnienia, spotyka się z ciepłym przyjęciem wśród polskich gwiazd, a także światowych jak: kontrowersyjna wokalistka PEACHES. ZUO CORP. – zostało wyróżnione tytułem Doskonałość Mody w kategorii – Projektant Roku 2012 za kolekcję Jungle Gardenia w prestiżowym plebiscycie magazynu Twój Styl.

O bursztynie czytajcie też: bursztyn into fashion

 

FacebookTwitterPinterest

Comments

Submit a Comment