Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Listopad 17, 2018

Scroll to top

Top

No Comments

8288 concept store – nowe miejsce na mapie Warszawy

8288 concept store – nowe miejsce na mapie Warszawy
intopassion

8288 Concept Store, to miejsce, które powstało z potrzeby otaczania się pięknem i doświadczania jego odcieni. Concept został założony przez Natalię Matusiak i Roberta Kutę. Wachlarz dostępnych marek to długo wyszukiwane i wyselekcjonowane produkty, które są bliskie ich estetyce.

IDEA

Przestrzeń 8288 to swego rodzaju dzieło sztuki. To unikatowe miejsce, którego wnętrze będzie galerią sztuki i sklepem zarazem. Będzie się zmieniać w zależności od nastrojów, otaczającego świata oraz wydarzeń. Miejsce, gdzie dobry design przenika się ze sztuką w przystępnej cenie.

WYSTRÓJ

Wnętrze, to mini galeria sztuki. Meble to dekonstrukcyjne obiekty, pewnego rodzaju kolaż i łączenie różnych estetyk. Jedna ze ścian to wielkoformatowy obraz, gablota z biżuterią usytuowana pod ścianą pomieszczenia przywołuje nasze spotkania z obiektami sztuki w galerii czy muzeum. Niezobowiązująca ławka, to ukłon w stronę bezpretensjonalności i wolności. Marmurowy duży stół na środku to uwielbienie dla pięknych faktur i monumentalnego charakteru przedmiotów.

IMG_3994

 

WYWIAD Z ZAŁOŻYCIELAMI 8288 concept store

W jaki sposób wy rozumiecie pojęcie concept store?

Concept store to miejsce, które skupiając określone i starannie wyselekcjonowane marki, tworzy jedną całość. Ukazuje charakter, który właściciel chce przekazać. Jest to pewnego rodzaju zaproszenie do siebie, do podzielenia się z obcymi ludzi swoim kawałkiem świata.

 

Dlaczego wasz concept store jest inny niż pozostałe concept story w Polsce?

Jest inny ze względu na charakter. Łączymy design, biżuterię, modę ale również sztukę. To pozycja, która będzie na stałe w naszym sklepie stacjonarnym oraz on-line. Poza tym naszą przestrzeń traktujemy jak galerię sztuki. Meble traktujemy jako dzieła sztuki, niektóre stworzyliśmy sami od podstaw.

 

Skąd pomysł na stworzenie takiego miejsca?

Poznaliśmy się ponad 2 lata temu w pracy, kierujemy się podobnymi wartościami w życiu. Zawodowo na wiele aspektów patrzymy podobnie.

Od roku prowadzimy wspólnie agencję kreatywna 8288agency. Wymyśliliśmy sobie, że każda nasza aktywność zawodowa będzie zaczynać się od 8288 – to nasze roczniki urodzenia. Równocześnie z powstaniem agencji, zaczęliśmy myśleć i pracować nas concept storem, jako kolejnym przełożeniem naszej pasji, i dzieleniem się nią z innymi. Robert jest artystą, absolwentem krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, natomiast Natalia od wielu lat związana z branżą mody, pracowała dla wielu polskich projektantek jako brand i PR manager m.in.: Evy Minge.

8288 to przede wszystkim dwoje ludzi, którzy bardzo się szanują, wspierają, rozumieją i ufają sobie wzajemnie.

 

Dla kogo jest wasze miejsce?

8288 concept store to miejsce dla ludzi, którzy tak jak my, uwielbiają i doceniają dobry projekt, wykonanie oraz walory estetyczne. To osoby, które są świadome, wiedzą, co lubią, ale też nie boją się próbować nowych rzeczy i nie są niewolnikami metek.

 

Moda, design i sztuka – w czym przejawiać się będzie sztuka?

Wystrój wnętrza został starannie przemyślany. Meble to mini dzieła sztuki: zdekonstruowana „ludwikowska” szafa, ultra-nowoczesna, wręcz chłodna gablota na biżuterię wykonana ze stali, czy marmurowy stół w kolorze perłowym, który nada szlachetności, a wszystko to w galeryjnym anturażu.

Duża ściana na wprost wejścia stanowi wielkoformatowy obraz, który będziemy zmieniać w zależności od tego, co będziemy chcieli nim zakomunikować. Produkty dostępne w 8288 pełnią oprócz funkcji użytkowej, funkcję wysoko estetyczną. Można traktować je jak dzieła sztuki.

 

Co was zainspirowało do stworzenia takiej przestrzeni?

Przestrzeń wynika bezpośrednio z tego, co sami lubimy i czym otaczamy się na co dzień. Inspirujemy siebie nawzajem i wymieniamy się dziennie tysiącem nowych informacji, zdjęć, podsyłamy sobie nowe albumy, chodzimy do galerii i muzeów. Natalia już od kilku lat nosiła się z zamiarem otworzenia sklepu z biżuterią, a Robert swoje doświadczenia w tej materii realizował w domku-instalacji artystycznej w Starym Browarze w Poznaniu. Stworzyliśmy miejsce, gdzie nie boimy się wyrażać siebie.

 

Czym się kierujecie, czego szukacie wybierając daną markę do waszego miejsca?

Przy wyborze marki dużą rolę odgrywa intuicja i nasze poczuciem estetyki. W ofercie naszego concept store’u znajdują się propozycje bardzo stonowane, ale i rzeczy, które są inne niż większość dostępnych produktów w tym momencie w Polsce.

 

Czy będziecie odkrywać nowe talenty/ marki czy skupiacie się na uznanych twórcach zagranicznych?

Odkrywanie nowych marek to jest coś, co nas ekscytuje, bardziej niż zamawianie rzeczy powszechnie znanych. 8288 to concept, który poprzez swoja inność ma inspirować do poszukiwań w obrębie życia codziennego, do rozwijania siebie i swojej estetyki. Dajemy tym samym do zrozumienia, że w różnorodności jest piękno i siła zarazem. Nasz klient, to na pewno osoba lubiąca produkty niestandardowe.

 

Co z polskimi markami? Są polskie lustra, czy planujecie promować polskie marki?

Lustra w naszej ofercie są z Polski, tylko dlatego, że jest to rodzinna firma i założył ją Dziadek Natalii jeszcze w latach 60’. Był to hit lat 70’ więc siłą rzeczy chcemy pokazywać to, co rodzinne i bliskie naszym sercom, tak jak prace Roberta, które są sprzedawane pod nazwą KUTA HOUSE. Nie wykluczamy prac polskich artystów.

 

W jaki sposób to miejsce będzie wyrażało wasze poglądy?

Ściana, którą specjalnie wybudowaliśmy we wnętrzu, to swoistego rodzaju białe płótno, które będziemy zamalowywać,  zmieniać, tworzyć kolaże, abstrakcyjne  formy, etc. Treść każdorazowo będzie nawiązywać do aktualnych wydarzeń, naszych myśli etc…

 

Czy jakieś światowe concept story są waszą inspiracją, jeśli tak to jakie?

Może nie tyle concept co osoba Rei Kawakubo i jej Dover Street Market. To ikona, osobowość. Z wielka wnikliwością czytamy o niej i o jej osobowości. To niezwykle mądra kobieta, której słowa i postawa jest dla nas niezwykle inspirująca i cenna.

 

W jaki sposób uważacie, że w obecnych czasach moda i sztuka współdziałają ze sobą?

Moda i sztuka współczesna zaczynają być jak dwa organizmy żyjące w symbiozie. Jedno oddziałuje na drugie, dodaje wartości, o których mówiliśmy wcześniej.  Przenikanie się tych kategorii to wypadkowa wszystkiego, co się dzieje dookoła nas. XXI wiek to swego rodzaju tygiel, absolutna mieszanka.

 

Jakie macie plany odnośnie kolejnych marek/ projektantów?

Rozmawiamy z czeskim designerem, który jest zainteresowany współpracą z nami, a także myślimy nad stworzeniem naszej kapsułowej kolekcji ubrań, która odzwierciedla dokładnie to, jak myślimy o modzie i jaką ją lubimy.

 

Czy styl waszego concept store odzwierciedla Waszą osobowość?

Absolutnie tak. Wszystko, co będziemy pokazywać w 8288, od najmniejszego kolczyka poprzez największe płótno, będzie odzwierciedleniem tego, kim jesteśmy.

 

Opiszcie w 3 słowach styl w Concept Store 8288?

Nieprzewidywalny

Bezkompromisowy

Wartościowy

 

MARKI 8288:

www.allblues.se

www.beccajewellery.co.uk

www.otiumberg.co.uk

www.ligneblancheparis.com

www.praxis-design.com.hk

www.robertkuta.com

www.ragdoll-la.com

www.brassdesign.eu

www.midori-japan.co.jp

Zdjęcie: Konrad Ćwik

Zdjęcie: Konrad Ćwik

Submit a Comment