Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Grudzień 4, 2016

Scroll to top

Top

No Comments

Niskokaloryczne warzywa – dlaczego i jak je jeść?

Niskokaloryczne warzywa – dlaczego i jak je jeść?
Magdalena Maciejewska

Początek wakacji coraz bliżej. To sprawia, że wzrasta motywacja do zdrowego i lżejszego odżywania. W tym okresie większą uwagę zwracamy przede wszystkim na owoce i warzywa. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, które warzywa mają najmniej kalorii!

SELER

Podstawowy składnik każdej diety oczyszczającej, uwielbiany przez gwiazdy Hollywood i nie tylko. Co ciekawe, w selerze jest dwukrotnie więcej witaminy C niż w cytrusach. Zawiera również naturalną witaminę B kompleks i składniki mineralne, których skład ułatwia organizmowi przyswajanie witamin. To tylko 8 kalorii w 100 gramach, które nam najbardziej smakują pod postacią zupy – kremu z solą morską i serkiem brie.

 

 

DYNIA

To warzywo bogate w witaminy i minerały – zwłaszcza potas, wapń, fosfor i witaminy z grupy B.  Jest niezbędna w zdrowym przebiegu diety odchudzającej, ale przede wszystkim wzmacnia układ odpornościowy. Polecamy ją w postaci lekkich, puszystych placków na bazie mąki ryżowej i syropu klonowego! A to tylko 12 kalorii w 100 gramach!

 

 

BURAK

Swoją wartość odżywczą zawdzięcza przede wszystkim zawartości anocyjanów – dzięki nim mamy lepszą odporność. Zawierają również żelazo – doskonały środek krwiotwórczy. Zawarte w burakach barwniki należą do silnych przeciwutleniaczy – czterokrotnie zwiększają przyswajanie tlenu przez komórki, co sprawia, że wspomagają układ krwionośny. Zawierają 15 kalorii w 100 gramach, więc polecamy! A dla nas są podstawą zdrowego koktajlu z jabłkiem i mlekiem kokosowym!

 




 

OGÓREK

Ze względu na swój orzeźwiający smak i chrupkość jest dobrym dodatkiem do sałatek i kanapek. Pomimo, że dostarczają niewielkich ilości składników odżywczych bezapelacyjnie królują wśród niskokalorycznych warzyw – posiadają jedynie 13 kalorii w 100 gramach. Działa przede wszystkim oczyszczająco i odkwasza nasz organizm. Dzięki temu spalanie tkanki tłuszczowej jest szybsze. Nie zapominajmy jednak o tym, że regularnie wzbogacają nasze posiłki w beta – karoten, potas i witaminę C. Nam najbardziej smakuje w koktajlu z selerem naciowym, natką pietruszki i sokiem z cytryny!

 

 

RZODKIEWKA

Lubiana przede wszystkim za swój wyrazisty lekko pieprzowy smak. Ważne jest to, że już 4 -5 rzodkiewek dziennie wystarczy na zaspokojenie 30% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Jest również źródłem potasu, które bardzo dobrze wpływa na kondycję naszego serca, stabilizuje ciśnienie krwi i rytm serca. A to tylko 14 kalorii w 100 gramach, które nam najlepiej smakuje z truskawkami i kiełkami słonecznika!

 

 

SZPINAK

Jego spożywanie zalecane jest przy dużym wysiłku fizycznym oraz podczas diety ze względu na wysoką zawartość żelaza, wapnia i magnezu. Dodatkowo, świeży szpinak zawiera kwercetynę – składnik hamujący procesy starzenia się. Zawiera jedynie 16 kalorii w 100 gramach, a wszystkich jego zalet nie sposób wymienić! Niesłusznie oskarżany o nieprzyjemny smak – my uwielbiamy szpinak w naleśnikach z serem feta!

 

 

SZPARAGI

Lubimy je ze względu na wyjątkowy i delikatny smak. Są źródłem witaminy C i E oraz beta – karotenu. Posiadają dużą zawartość aminokwasu asparaginy, potasu i minimalną ilość sodu co doskonale wpływa na nerki. Mają tylko 18 kalorii w 100 gramach, a ze względu na charakterystyczny smak zyskały również miano afrodyzjaku. My najbardziej lubimy je w prostej, nieprzekombinowanej formie – z parmezanem i zarumienionymi płatkami migdałów!

 

 

CUKINIA

Im słodsza tym smaczniejsza; możemy ją jeść na surowo, smażyć kwiaty cukinii i piec ciasta. Jej łagodny smak sprawia, że ma duże grono fanów, a w tym także nas! Cukinia jest źródłem przede wszystkim witaminy A, K, PP i B1. Pozytywnie wpływa na proces trawienia, a to tylko 20 kalorii! Nam najbardziej smakuje zapiekana z parmezanem w postaci frytek!

 

 

FASOLKA SZPARAGOWA

Zarówno zielona jak i żółta mają wiele ważnych dla naszego organizmu i prawidłowego funkcjonowania wartości. Przede wszystkim jest źródłem białka roślinnego – kluczowego składnika w przypadku diety wegetariańskiej. Jest bogata w potas i wapń, a w przeciwieństwie do grochu – nie zawiera sodu.  Posiada zaledwie 25 kalorii w 100 gramach, a nam najbardziej smakuje z penne w towarzystwie cukinii!

 

 

BROKUŁY

Nazywane też kapustą szparagową są najzdrowszymi warzywami na świecie. Przede wszystkim chronią nas przed nowotworami są również skarbnicą potasu, dzięki któremu naczynia krwionośne są bardziej drożne. My najbardziej cenimy je za delikatny smak i stosunkowo niska zawartość kalorii około 32 w 100 gramach. Nam najbardziej odpowiadają w najprostszej formie – ugotowane na parze.

 

 

FacebookTwitterPinterest

Submit a Comment