Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Grudzień 7, 2016

Scroll to top

Top

No Comments

Wywiad z Przemysławem Nowickim

Wywiad z Przemysławem Nowickim
Paulina Grabara

Przemysław Nowicki, Prezes Zarządu Hotele Polskie Sp. z o.o.

Odpowiada za sukces Artus Hotel w Gdańsku. Hotel wyróżnia przede wszystkim nowoczesny, a zarazem nadający swoisty klimat wystrój pokoi, świetna lokalizacja przy ulicy Piwnej, a także dbałość o szczegóły i rodzinna atmosfera. Moim zdaniem największym sukcesem jest jednak wspaniała restauracja, w której często nawet w tygodniu trudno jest o wolny stolik.

1. Na początek pytanie o tym co już dawno się skończyło – co zmieniło Euro 2012? Tyle się mówiło o turnieju i wiele hoteli wiązało z nim nadzieje – czy Wasze oczekiwania zostały spełnione?

Osobiście uważam, że tak ogromne wydarzenia eventowe powinny być organizowane jak najczęściej, są one bowiem doskonałą formą promocji nie tylko poszczególnych miast, ale również regionów i samego państwa. Myślę że z Euro 2012 ogromne nadzieje na zysk wiązała nie tylko branża hotelowa, ale również gastronomiczna i rozrywkowa. Ze względu na doskonałą lokalizację hotelu w samym centrum gdańskiej Starówki nie mieliśmy problemu ze sprzedażą miejsc noclegowych, a całą imprezę traktowaliśmy jako swoistą formę reklamy. Czy HOTEL podobał się Klientom okaże się w przeciągu 2 lat.

 

2. Zwykle restauracje hotelowe świecą pustkami, a Wasza cieszy się dużym powodzeniem – jak pracujecie na ten sukces? Czym wygrywa restauracja, jak zdobywacie Klienta, i co najważniejsze powodujecie, aby do Was powracał?

To prawda, jednak popularność restauracji zawdzięczamy z pozoru prostym czynnikom, z których każdy restaurator powinien zdawać sobie sprawę. Przede wszystkim ogromny nacisk kładziemy na jakość podawanych dań, ich dekoracje i sposób podania. Kolejną ważną sprawą jest czynnik ludzki. Dobrze zarabiający pracownik identyfikuje się z firmą i staje się jej częścią, a to przekłada się na efektywność wykonywanej pracy, a co za tym idzie zadowolenie Klientów. Kolejną rzeczą jest atmosfera panująca w lokalu oraz wystrój, który pozwala się poczuć swobodnie i rodzinnie. Czynnikami dodatkowymi przemawiającymi za sukcesem jest lokalizacja i organizowane na żywo od czwartku do soboty koncerty muzyczne cieszące się coraz większym zainteresowaniem.

3. Jak wygląda kwestia dojazdu i parkingu – bo zwykle tym odstraszają hotele zlokalizowane na Starówce?

Ten problem rozwiązaliśmy w sposób optymalny. Goście przyjeżdżający prywatnym środkiem transportu dostają w recepcji kartę wjazdowa, która pozwala na zaparkowanie auta na ulicy Piwnej. Sprawa zupełnie inaczej wygląda w przypadku grup zorganizowanych. Z tą niedogodnością poradziliśmy sobie w ten sposób, że zaprzyjaźniona korporacja taksówkowa świadczy nam usługi transferowe gości i bagaży z wyznaczonego punktu przyjazdu autokaru pod sam HOTEL. W ten sposób zmęczony po podróży gość nie odczuwa dyskomfortu końcowego etapu podróży.

 

4. W Waszej okolicy jest sporo hoteli i można powiedzieć, że tworzy się masa krytyczna – czy to jest na plus czy jednak czujecie konkurencje?

Oczywiście, że czujemy konkurencję, aczkolwiek jest ona dla nas źródłem motywacji do poprawiania jakości świadczonych usług. Jesteśmy na rynku 2 lata, więc w tej branży jesteśmy stosunkowo młodym podmiotem, a poprawiliśmy wynik zarówno pod względem obłożenia jak i finansowym o około 30% do roku poprzedniego. Te statystyki mówią same za siebie o jakości świadczonych usług.

 

5. Czy jesteście właścicielem czy tylko zarządzacie hotelem?

HOTEL nie jest nasza własnością a jedynie zarządzamy obiektem.

 

6. Czy klienci powracają? I czy stali Klienci są specjalnie traktowani?

Oczywiście. Chyba jak każdy szanujący się hotelarz prowadzimy programy lojalnościowe dla naszych stałych Klientów. Jedną z form docenienia i wyróżnienia jest przesyłanie ofert specjalnych, które znacznie różnią się pod względem ceny jak również zakresu świadczeń.

 

7. Jaka jest struktura Klientów – mieszkańcy Trójmiasta, krajowi oraz zagraniczni goście?

Co do struktury Klientów zauważyliśmy bardzo wyraźny wzrost rezerwacji Gości ze Skandynawii po tym jak uruchomiliśmy w Hotelu kameralne zaplecze do zabiegów Spa, oraz Klientów z Federacji Rosyjskiej (obwód Kaliningradzki). W tym drugim przypadku sprawa jest oczywista. Nasi wschodni sąsiedzi bez problemu otrzymują wizy turystyczne, co pozwala im na swobodne podróżowanie i automatycznie umożliwia poznanie polskiej kultury, obyczajów, zabytków, codziennego życia i oczywiście zrobienia zakupów, które są głównym powodem przyjazdu Gości zza wschodniej granicy.

8. Ile osób przyjeżdża na dłużej niż jedną noc? Na ile są to goście biznesowi, na ile turyści?

Badając i obserwując statystyki mogę uczciwie powiedzieć, że 75% Gości przyjeżdża na dłużej niż jedną noc. Z reguły są to pobyty od 3 do 4 dni.

 

9. Podczas śniadania w restauracji słychać różne języki: węgierski, rosyjski, francuski – jak docieracie do Klientów spoza Polski?

Bardzo cieszy mnie fakt, że Polska staje się krajem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów zagranicznych, pomimo wysokich cen. Poza wykorzystaniem wielu kanałów dystrybucji, do których zaliczyć możemy między innymi portale turystyczne czy społecznościowe, najlepszą dla HOTELU formą dotarcia do Klienta jest pozytywna opinia gościa, który już u nas przebywał – krótko mówiąc droga pantoflowa, którą oczywiście wspieramy wykorzystując dostępne nam narzędzia marketingowe.

FacebookTwitterPinterest

Submit a Comment