Aplikacje mobilne — historie sukcesu na różnych rynkach
Aplikacje mobilne stały się istotną częścią naszej codzienności. Nie zdajemy sobie sprawy, że korzystamy z nich nawet kilkadziesiąt razy w ciągu miesiąca. Niezależnie od tego, czy sprawdzamy pogodę, rezerwujemy bilety do kina, wykonujemy przelew czy sprawdzamy korki na naszej drodze do pracy, jedno jest pewne: niepostrzeżenie stały się nieodłącznym elementem naszego życia.
Przeprowadzony w 2014 roku raport wykazał, że każdy użytkownik smartfona korzystał z aplikacji ok. 30 godzin w ciągu miesiąca, a z roku na rok ten czas się wydłuża.
Trend wprowadzania na rynek kolejnych aplikacji mobilnych to nie tylko ułatwianie nam życia i dostarczanie rozrywki, lecz przede wszystkim ogromny zysk. Choć aplikacje na urządzenia mobilne kojarzą się głównie ze start up’ami i portalami społecznościowymi, to warto wiedzieć, że korzysta z nich wiele firm, które pozornie nie kojarzą się nam z nowymi technologiami, a którym i tak udało się odnieść sukces.
SOURCE: pixabay.com
Starbucks to marka, którą zna niemal każdy. Pyszna kawa, mila obsługa i kultowe logo to znaki rozpoznawcze tej firmy. Ta największa na świecie sieć kawiarni posiada obecnie 24,5 tysiąca lokali w 72 krajach całego świata, w tym 42 w Polsce. Kiedy Starbucks wprowadzał na rynek swoją aplikację mobilną, nikt nawet nie myślał, że sukces będzie aż tak duży. Wystarczyło kilka miesięcy, aby nawet 30% klientów zaczęło korzystać z aplikacji.
Sieć umożliwiła zbieranie punktów lojalnościowych online, dokonywanie płatności za zakupy, a także wpłacanie środków na swoją kartę stałego klienta. Umożliwiając miłośnikom kawy korzystanie z aplikacji firma zyskała wiele korzyści: przywiązała klientów do marki, zmobilizowała ich do wpłacania środków na kartę prepaid, zwiększyła obroty, a także przyśpieszyła tempo obsługi w kawiarniach.
Historie sukcesu można tez odnaleźć na rynku gier karcianych. Poker online już od dłuższego czasu bije rekordy popularności, a liczba graczy z roku na rok rośnie. Nie ma w tym nic dziwnego, tym bardziej że firmy oferujące gry online dają nam coraz więcej niespotykanych dotąd form rozrywki.
Aplikacja stworzona przez PokerStars to dowód, że technologie mobilne to całkowicie nowa, lepsza jakość rozrywki. Pełna personalizacja konta użytkownika, możliwość gry z przyjaciółmi, prywatne rankingi oraz narzędzia do zarządzania klubem to tylko wybrane możliwości tej aplikacji. Dzięki temu użytkownicy portalu czują się bardziej związani z marką, wierzą jej i chętniej decydują się na inwestycje.
A co powiesz na trenera personalnego na smartfonie? Nike to legenda na rynku sportowych ubrań i akcesoriów. Od wielu lat koncern dostarcza modne, sportowe ubrania i dodatki, które docierają do użytkowników na całym świecie. Firma posiada ogromną popularność i renomę, więc mogłoby się wydawać, że wprowadzanie kolejnych produktów nie ma żadnego uzasadnienia.
Nike+ training Club to znacznie więcej niż popularne liczniki kroków i kalorii, które znajdują się w każdym smartfonie. Aplikacja zapewnia nam wsparcie wirtualnego trenera, gotowe plany treningowe oraz przydatne rady, dzięki którym łatwo możemy utrzymać dobrą formę. Wystarczy ustawić cel, trzymać się planu i cieszyć się idealną sylwetką. Nike+ Training Club to sukces, który potwierdza, że firma jest niekwestionowanym liderem w branży.
Ostatnia historia odnosi się do rynku wiadomości tekstowych. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie Facebook jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Mark Zuckerberg, twórca Facebook osiągnął wszystko: dał użytkownikom darmowy serwis społecznościowy, przywiązał ich do marki i sprawił, że miliony użytkowników codzienne korzystają z jego portalu.
Facebook Messenger to jednak o wiele więcej niż oglądanie profili innych i dodawanie zdjęć. To multikomunikator umożliwiający darmowe wysyłanie wiadomości, darmowe połączenia telefoniczne, a nawet przesyłanie zdjęć i SMS-ów. Jest to narzędzie z którego korzysta niemal cały świat i nic nie wskazuje na to, abyśmy w najbliższym czasie mogli spodziewać się jego następcy.
Rynek aplikacji mobilnych rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Chętnie korzystamy z możliwości, jakie nam oferują oraz bez problemu udostępniamy im nasze prywatne dane. Wprowadzanie innowacyjnych aplikacji przez firmy z różnych branż to tzw. inbound marketing, czyli umożliwianie odbiorcom samodzielne odnalezienie usługi lub produktu. Takie działania umacniają pozycję marki, pozwalają zbudować silną świadomość wśród użytkowników oraz przynoszą różne zyski. Nic więc dziwnego, że aplikacje z ogromnym sukcesem wykorzystywane są na niemal wszystkich rynkach.
Submit a Comment