Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Wrzesień 23, 2018

Scroll to top

Top

No Comments

DESIGN summer news #1

DESIGN summer news #1
intopassion

Minimalizm, recycling i typografia – te 3 słowa przyświecają naszym letnim wyborom.
W naszym mini zestawieniu znajdziecie polskie marki, które w kreatywny sposób interpretują światowe trendy. Będą letnie kolory, letnia subtelność, delikatność i motywujące hasła.

 

MOYHA „simply good”

Moyha to marka z produktami wyposażenia wnętrz w prostym stylu, bez zbędnych zdobień i ferii barw, których najważniejszą cechą są naturalne materiały użyte w produkcji, takie jak drewno, skóra, wełna czy bawełna. Prosty design, stonowane kolory, dobra jakość, a wszystko w zgodzie z naturą, w myśl idei ‘simply good’.

„Celebrujemy życie i to chcemy pokazać w naszym przesłaniu” – mówią założycielki. Moyha to też przeciwieństwo życia w wersji „fast” w każdym aspekcie myślenia o marce. Uniwersalne formy produktów zamiast często zmieniających się trendów i próby nadążania za nimi; celebracja życia, chwil, momentów zamiast wiecznego pośpiechu i ścigania się z czasem, stonowane kolory i prosty design pozostawiające harmonię w naszym domu – to główne cechy marki i jej produktów.

www.moyha.com

31952923_474390669660962_5269763767968727040_o

 

36553168_507915382975157_2347841295378022400_o

 
 

Familia UMAMI, PHORMY

UMAMI (lub umame, z jap.) – jeden z pięciu podstawowych smaków odczuwanych przez człowieka. Istnienie osobnych receptorów kwasu glutaminowego, który jest źródłem smaku umami, zasugerował w 1908 roku Kikunae Ikeda, a w 2000 roku naukowcy wyodrębnili smak umami ze smaku słonego.

Familia UMAMI to rodzina mebli zainspirowana kulturą japońską i jej umiłowaniem do prostoty. Tak jak smak umami został wyodrębniony ze smaku słonego, tak też w przypadku rodziny komód, projektant (Max Kobiela) wyeksponował wewnętrzny korpus mebla, przełamując tym samym ogólnie przyjętą koncepcję projektowania mebli. Zabieg takiej ekspozycji nawiązuje formą do charakterystycznej zabudowy i podziałów japońskich ścian. Wewnętrzne elementy konstrukcyjne stały się ozdobą zewnętrznej formy.

www.phormy.com

36621969_2138364139774911_5214040084881342464_o

 

36328558_2132458880365437_6391874169331515392_o

 
 

REC.ON

Marka REC.ON oferuje nowoczesne wzornictwo o proekologicznym charakterze. Oferta, w której pierwsze miejsce zajmują produkty upcyklingowe, powstała z myślą o środowisku naturalnym. Produkty wykonane są ręcznie z materiałów pochodzących z recyklingu (zużyte części samochodowe oraz drewno z odzysku), wyroby oznakowane są jednostkowym numerem seryjnym, bowiem nie ma dwóch całkowicie identycznych modeli.

Wytworzenie każdego z produktów wymaga wielu godzin pracy doświadczonych rzemieślników, którzy spawają, polerują, szlifują i lakierują nasze loftowe lampy wiszące i stojące, kinkiety oraz industrialne stoły, krzesła czy wieszaki.

Marka REC.ON promuje swoją działalnością upcykling i design społecznie odpowiedzialny, który znany na całym świecie – staje się coraz bardziej popularny również w Polsce.

Firma wykonuje również projekty na indywidualne zamówienia, na potrzeby hoteli, restauracji, kawiarni, a także ze wskazanych przez klienta części lub marek aut. Mają one loftowy charakter, ale równie dobrze prezentować się będą we wnętrzach minimalistycznych, jak i klasycznych. Firma zajmuje się również rzemieślniczymi realizacjami z metalu.

www.rec-on.eu

12052566_1629320703996464_5160559664069011906_o

 

12186728_1629320903996444_7734638004810016972_o

 

 

 

Plakaty typograficzne od redro.pl

Plakaty typograficzne to niewyczerpane źródło inspiracji. Mówiąc o nich, należy podkreślić, że to nie tylko motywujące do działania napisy, zabawne hasła czy cytaty znanych osobistości, ale także równie ważna strona wizualna, która wpływa na nasz odbiór takiej dekoracji. To, na jaki tekst się zdecydujemy, powinno być uzależnione od naszych osobistych upodobań. Jeśli chcemy rozwijać w sobie pozytywne nastawienie do świata, sięgnijmy po „Be the reason that someone smiles today”, a jeśli zależy nam na tym, by konsekwentnie realizować swoje marzenia, pomoże nam w tym: „Dreams don’t work unless you do”. Wybierając jednak plakaty typograficzne na ścianę, staniemy przed jeszcze jednym dylematem. Do wyboru mamy bowiem ciężkie, drukowane napisy, efektowne czcionki w stylu retro, tzw. pisanki, czyli napisy imitujące odręczne pismo, a także bogato zdobione wzory, gdzie cytatom towarzyszą ornamenty, kolorowe, geometryczne desenie, a nawet malownicze widoki. Choć każda z tych propozycji wydaje się ciekawa, by stworzyć harmonijnie prezentujący się wystrój salonu, musimy dobrać dekorację, która będzie do  niego pasować. Zawieszona na ścianie ozdoba może się rzucać w oczy i ściągać na siebie całą uwagę, ale ważne jest, by wciąż pasowała do estetyki pokoju. Inaczej wywołamy wrażenie chaosu i aranżacja straci na swej prezencji. 

www.redro.pl

 

typografia plakat jadalnia

typografia plakat jadalnia

Więcej:

Typografia w Twoim mieszkaniu

Submit a Comment