Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

INTO passion | Listopad 14, 2024

Scroll to top

Top

No Comments

Urban Market subiektywnie

Urban Market subiektywnie
Paulina Grabara

Za to kocham Warszawę. Za te wszystkie kreatywne inicjatywy. Za próby i samodzielność. Pomysłowość. To można było zobaczyć, a właściwie spróbować podczas wczorajszego Urban Market.

Najpierw były kwiaty i ‚świeża paczka’ – ekologiczne warzywa, które zostaną dowiezione prosto do domu. Zaraz za tym stacja z winami: prosecco, białe czy różowe wino można było degustować na kieliszki lub zakupić butelkę i zabrać do domu. Zresztą do domu zakupić można było o wiele więcej: pasty z bakłażana, zielonego groszku, musztardy z jabłkami i figami, chleby z miodem, razowe, mazurek z truflami czy hiszpańskie oliwy. Były nasiona do zasadzenia, książki kulinarne i książeczki dla dzieci. Ale przede wszystkim Urban Market to prezentacja oferty kulinarnej bardziej i mniej znanych warszawskich restauracji i knajpek.

 

 

Zachwyciły nas:

– tajskie przysmaki w tym owoce morza w mleczku kokosowym z ryżem (spora porcja za 12zł) ze slodkokwasna.pl

– łosoś w bezglutenowej mące i japońskim winie (przystawka za 5zł) z Wilczy Głód

– pierogi (ze szpinakiem, kurkami czy soczewicą) z Manufaktura Gastronomiczna Borzychy

– lody z lodove

– przetwory z WOOTWÓRNIA

– kasza jaglana z suszonymi pomidorami i kurczakiem z  Cafe 6/12

 

Wypełnione po brzegi rozmawiającymi i degustującymi różne smaki ludźmi podwórko między 1500m2 a sto900 miało fajną energię. Czekamy na kolejne kulinarne wydarzenia.

 

 

Co nam się podobało:

– dużo produktów na słodko – rewelacyjne ciasta (bezglutenowe, marchewkowe), babeczki i lody

– luźna atmosfera, możliwość jedzenia na świeżym powietrzu

– możliwość spróbowania różnych potraw (od kaczki w teriyaki przez chleb ze smalcem po tacos i ravioli)

– wina i prosecco sprzedawane na kieliszki i butelki

– przetwory, które można najpierw zdegustować a potem zakupić do domu

– możliwość podpatrzenia jak łączyć składniki, aby uzyskać interesujące efekt końcowy

– przedstawienie mniejszych wytwórców, twórców i dystrybutorów – tych, których nie zawsze znamy z kulinarnej mapy Warszawy

 

 

 

 




Submit a Comment